Pressrelease

Dizparc satsar i Skellefteå

Dizparc fortsätter sin expansiva och starka utveckling och har slagit ner bopålarna på ännu en ort. Efterfrågan på Dizparcs tjänster, som innefattar att utveckla små- och medelstora företags verksamhet inom digitalisering, är hög. Skellefteå är en spännande marknad där Dizparc ser stora tillväxtmöjligheter och som dessutom blir ett bra komplement till den befintliga verksamheten i Umeå.

Dizparc är ett ungt företag men mångårig kompetens och gedigen erfarenhet återfinns hos företagets medarbetare, som samtliga brinner för att förenkla och utveckla sina kunders vardag. Genom etableringen i Skellefteå kommer Dizparc närmare sina kunder i norra Sverige och kan erbjuda tjänster till fler kunder i regionen. I Skellefteå har en verksamhet med fokus på affärssystem, främst genom Dynamics NAV och Microsoft Business Central, startats upp.

”Genom uppstarten av Dizparc Skellefteå har vi etablerat en verksamhet med ett tydligt fokus på att erbjuda små- och medelstora företag i Skellefteåregionen en hög kompetens inom BC och NAV. Detta i kombination med ett gediget verksamhetskunnande gör att vi blir en lokal och långsiktig partner för våra kunder. På sikt är vår ambition att komplettera vår starka kompetens inom BC och NAV med ytterligare erbjudanden och tjänster”, berättar Andreas Blåeldh, VD, Dizparc.

Genom uppstarten vill Dizparc bli det självklara valet i Skellefteå med omnejd för företag med befintligt NAV eller BC, och för de som står i begrepp att byta affärssystem. Fokus kommer att ligga på att hjälpa företagen att bättre nyttja systemen och underlätta för dem i deras dagliga verksamhet.

Dizparc Skellefteå har redan gjort en rad nya affärer och ser fram emot att växa företaget lokalt, utvecklas tillsammans och bidra med kundnytta inom olika områden. Samtidigt som verksamheten byggs upp fortsätter rekryteringen av ytterligare kollegor.

”Jag hade hört mycket gott om Dizparc sedan tidigare och när den här chansen att få vara med från start dök upp så kändes det helt rätt i tiden. Energin och engagemanget som finns inom Dizparc var tilltalande, och att företaget har stort fokus på att vara lokala och bygga långsiktiga relationer med kunden stämmer väl överens med mina egna värderingar”, berättar Peter Bergström, Dizparc Skellefteå.

Kontaktpersoner

Camilla Erixon

Låt oss ta en kaffe

Ta en kontakt så hör vi av oss.