Tjänstedesign
Upptäck mer inom Tjänstedesign
Hos våra systerbolag Dizparc Esatto och Dizparc Nowadays är tjänstedesign en viktig ingrediens i de flesta projekt i syfte att forma personliga upplevelser anpassade till just dina kunders unika behov och preferenser. Oavsett om du är en liten eller stor verksamhet ger tjänstedesign dig möjlighet att sticka ut på dagens konkurrensutsatta marknad och bjuda på "det lilla extra" i dina digitala kanaler.
Dizparc Esatto
Läs mer om hur våra vänner på Dizparc Esatto arbetar med ett insiktsdrivet arbetssätt och en kombination av strategi, analys, design och teknik för att skapa digitala upplevelser som lyfter hela din affär.
Dizparc Nowadays
Läs mer om hur våra vänner på Dizparc Nowadays sätter samskapande i fokus för att för att forma hållbara tjänster, kundupplevelser och erbjudanden som skapar värde på riktigt.
En skräddarsydd upplevelse
Vad gör egentligen en tjänstedesigner? Kortfattat fungerar de som upplevelsearkitekter som skapar den resa som användarna tar när de interagerar med din digitala tjänst, vare sig det handlar om att beställa mat online, besöka en teater eller söka vård.
En tjänstedesigners uppgift är att förstå användarbehov, kartlägga processer och utforma touchpoints för att säkerställa en sömlös och tillfredsställande upplevelse för alla användare. De samarbetar med olika intressenter, från kunder till servicepersonal och ledningsgrupp, för att skapa holistiska lösningar som uppfyller både affärsmål och användarförväntningar. Tjänstedesigners förbättrar kontinuerligt sin design baserat på feedback och förändrade behov i din verksamhet, vilket säkerställer att tjänster förblir relevanta, uppskattade och skapar värde över tid.
5 fördelar med att inkludera tjänstedesign i ditt projekt:
Ökad användarnöjdhet: Tjänstedesign fokuserar på att förstå och tillgodose kundens behov, vilket resulterar i upplevelser som är skräddarsydda efter just dina användares specifika preferenser.
Ökad effektivitet: Genom att kartlägga processer och optimera alla touchpoints hjälper tjänstedesign till att effektivisera din verksamhet, minska friktion och eliminera onödiga steg. Vilket i sin tur också tenderar att minska kostnaderna.
Innovation och differentiering: Tjänstedesign uppmuntrar till kreativt tänkande och innovation genom att utmana konventionella metoder. Verksamheter som investerar i tjänstedesign urskiljer sig ofta på marknaden genom att erbjuda unika och attraktiva upplevelser som sticker ut från konkurrenternas.
Ökat medarbetarengagemang: Att involvera medarbetare i tjänstedesignprocessen främjar en känsla av ägandeskap och empowerment. När alla förstår och kan bidra till utformningen av kundupplevelsen ökar motivationen att leverera enastående service.
Hållbar tillväxt: Tjänstedesign tar ett helhetsgrepp om hela tjänsteekosystemet, och beaktar inte bara kundens behov utan också affärsmål och miljöpåverkan. Genom att skapa upplevelser som är meningsfulla, effektiva och miljövänliga kan företag uppnå hållbar tillväxt och långsiktig framgång.
Ett första steg
Vi hjälper dig gärna att ta fram ett förslag på hur du kan vässa dina digitala kanaler utifrån användarfokus, teknikförståelse och kreativitet för att lyfta ditt varumärke och skapa ökat antal konverteringar.
Vi är lite extra vassa på
Kundresor
Behovsanalys
Användarcentrerad design
Optimering och konvertering
Kontakta våra experter
Från idé till verklighet
Händer inom Tjänstedesign
Låt oss ta en kaffe
Ta kontakt med oss via formuläret så pratar vi mer.