Nyhet

Dizparc lanserar Golfinity – ny unik webblösning för golfsverige

golfare som svingar

Behovet av en snygg, enkel och mobilanpassad webblösning hos Sveriges golfklubbar är stort.

Olika typer av information skall kommuniceras till medlemmar och gäster men de lösningar som funnits har inte alltid varit så enkla att arbeta med. dizparc har tagit fram en paketerad lösning som väl möter golfklubbarnas behov, vilket inte minst visas av att man redan sålt lösningen till ett 20-tal klubbar runt om i Sverige.

Då mer än 90% av svenskarnas surfvanor sker via mobila enheter så är det av yttersta vikt att en webbportal för en golfklubb är responsiv eller i dagligt tal ”mobilanpassad”. Webbsidan ska vara minst lika snygg, lättläst och enkel att navigera i på mobilen som på datorn. Detta har dizparc tagit fasta på i skapande av Golfinity.

Sedan lanseringen i september 2020 fram till årsskiftet har inte mindre än 20 golfklubbar valt den nya webblösningen från dizparc. Intresset är fortsatt stort och en av nycklarna är att dizparc inte bara levererar en webblösning utan också erbjuder golfklubbarna att få hjälp med att skapa innehåll utifrån sina behov.

Albatross Golfklubb i Göteborg, med 2 000 medlemmar, såg behovet av att förnya sin hemsida och göra det enklare för medlemmar och gäster att hitta på webbplatsen.

"- För Albatross Golfklubb handlar det om att gå in i framtiden och möta framtidens golfare med rätt webbverktyg, detta för att attrahera alla gäster och medlemmar. Vi ville att vår profil och vår härliga gemenskap som våra medlemmar och gäster upplever på vår klubb skulle återspeglas även på vår hemsida. Vi ville ha en webb som har fokus på mobilanvändning och som blir en brygga mellan klubbens geografiska verksamhet och golfaren som letar möjligheter ute på webben.”

Fredrik Lindman, Klubbchef, Albatross Golfklubb

"- Vi ser ett fortsatt stort intresse för en enkel och smidig lösning för Sveriges golfklubbar. Genom Golfinity så kan klubbarna enkelt och smidigt förse medlemmar och gäster med uppdaterad information utan att det tar tid från att skapa den bästa upplevelsen på plats för besökarna."

Mikael Götesson, Dizparc

Kontaktpersoner

Mikael Götesson

Dizparc

Elin Petersson

Dizparc

Låt oss ta en kaffe

Ta en kontakt så hör vi av oss.