En partner för nästa steg på tillväxtresan
I samband med att Albins bolag är redo att ta nästa steg på sin tillväxtresa söker han en partner med stark bakgrund inom strategi, affärsutveckling och försäljning.
“Jag letar efter någon, som liksom jag och resten av teamet, blir inspirerad av att hjälpa kunder att ta nästa steg på sina digitaliseringsresor. Personen behöver ha ett naturligt, starkt entreprenöriellt driv och gärna erfarenhet av den bransch vi verkar i. Själv är jag lite mer av en intraprenör som är duktig på att växa befintlig affär hos kunderna, skapa struktur, projektleda och grubbla på smarta lösningar. Därför behöver jag någon som kan komplettera mig med mer säljdriv och intresse för affärsutveckling och nätverkande av olika slag”, menar Albin.
Affärsutvecklaren som ska axla den nya rollen kommer att få ansvar för att växa affären inom digitalbyråtjänster i regionen och snabbt identifiera nya affärsmöjligheter. Personen får gärna ha ett etablerat lokalt nätverk, stort intresse för att bygga relationer och förmåga att se möjligheter till nya samarbeten. En viktig del blir också att tillsammans med resten av teamet och övriga kollegor inom koncernen paketera attraktiva erbjudanden som är i takt med tiden och målgruppens efterfrågan.
“För att lyckas i rollen krävs en erfarenhet av att jobba med digitala tjänster i någon form och gärna också erfarenhet av konsultverksamhet med god förståelse för hur den typen av affär fungerar. Kanske jobbar personen som Account Manager eller Teamchef idag och känner sig sugen på att ta nästa steg i karriären”, fortsätter Albin.
Albin ser en ständigt ökande efterfrågan på digitala tjänster i regionen som matchar hans tankar om en expanderad verksamhet. Ambitionen är att det växande bolaget relativt snabbt ska sysselsätta 10-15 personer och utöver en affärsutvecklare letar han också efter fler seniora kompetenser inom olika områden som är sugna på att haka på och bli en viktig del av den fortsatta resan.
“Det som kännetecknar vårt erbjudande idag är att våra konsulter har förmågan att snabbt sätta sig in i kundernas utmaningar och verksamhet. Jag skulle säga att vi kan konsten att lägga ribban rätt och är duktiga på att börja smått och kostnadseffektivt för att sedan bygga vidare utifrån kundens förutsättningar och önskemål. Vi brukar få höra från våra kunder att vi är snabba, förstående, serviceminded och flexibla med förmågan att bli ett med verksamheten vi jobbar med och snarare kännas som en anställd kollega än konsult. Det ser jag som ett gott betyg och något vi bör fortsätta att vårda och utveckla även framöver”, avrundar Albin.