MaintMaster
Ett skalbart samarbete baserat på högt förtroende
Dizparc Linköping

Sedan 20 år tillbaka har Linköpingsbaserade MaintMaster erbjudit underhållssystem till ett brett spektrum av kunder inom många branscher. Lösningen säljs som en Software-as-a-Service i Azure och har under de senaste åren ökat i popularitet, vilket resulterat i en kraftig expansion med fler kontorsetableringar och anställda på tre olika kontinenter.
“Under de senaste åren har vi investerat mycket för att stärka vår position, dels genom förvärv, men också genom att vi har skapat en proffsigare kundresa med en produkt som i princip kan lösa alla problem våra kunder har inom underhållshantering. Oavsett om det gäller underhåll på en stor fabrik eller en onboarding på många olika produktionssiter globalt så kan vårt team lösa det. Vi är så klart jätteglada över den fart vi har i bolaget just nu, men framgången och tillväxten ställer också ökade krav på att hålla ihop vår verksamhet på ett bättre sätt”, berättar Kaj Nyström, CTO på Maintmaster.
Från ad hoc till strukturerade processer
Relationen med Dizparcs Linköpingskontor har många år på nacken, men fram tills för en tid sedan så var uppdraget mestadels av mindre omfattning.
“Förut kan man väl säga att vi kört IT lite med vänsterhanden, men sedan ett par år har vi jobbat mer strukturerat med IT och idag nått en nivå som vi känner oss nöjda med. Dizparcs team har hjälpt oss att pensionera gamla on prem-lösningar, sett till att alla våra system fungerar enligt industristandard och säkerhetsgranskat våra lösningar. Vi har också fått till en bra och harmoniserad process för hantering av vår hårdvara och idag får våra medarbetare helt färdiga enheter med allt installerat när det är dags att byta utrustning. Det är imponerande att Dizparc har fått hela leveranskedjan av hårdvara och mjukvara till våra fem officiella kontor i ett antal olika länder att funka så smärtfritt”, fortsätter Kaj Nyström.
Hur mycket Dizparcs team är inne och stöttar går i vågor utifrån hur behovet ser ut hos Maintmaster, men dialogen är ständigt pågående med hög tjänstegrad och snabb hjälp så fort något dyker upp.
“Jag tycker att vi har fått till ett riktigt fint löpande samarbete. Som i alla bolag är våra ägare måna om kostnadskontroll och upplägget med Dizparc ger oss bra skalberhet i allt vi gör då vi kan hyra in kompetens vid behov istället för att anställa. Det finns gott om teknisk kunskap inhouse hos oss så vissa delar är vi bekväma att lösa på egen hand, men när det handlar om att hantera modern kontors-IT on site och i Microsoft Azure så lämnar vi gärna över det med varm hand till experterna hos Dizparc. Vi har en bra och öppen relation där jag känner att jag kan luta mig tillbaka och vet att allt som behöver fixas av Dizparc kommer att fixas. Konsulterna är proaktiva och vet precis vad som är viktigt så jag blandar mig i så lite som möjligt och ger dem full frihet att få stöka och böka lite. Jag har dock gärna diskussioner och utbyte kring teknik där jag kan lära mig mycket nytt om framförallt modern kontors-IT från Dizparcs team”, avrundar Kaj Nyström.
Vill du veta mer om hur vi arbetar?
Tveka inte att ta en kontakt med oss så berättar vi mer!
Kontaktpersoner
Låt oss ta en kaffe
Ta en kontakt så hör vi av oss.