Apputveckling

- Vi gör appar som löser problem och skapar nya möjligheter

På dizparc drivs vi av att göra våra kunders vardag enklare och mer effektiv. Därför arbetar vi alltid utifrån tanken att en app ska vara ett användarvänligt verktyg som tillför nytta. Det kan på ett sätt låta självklart men för våra kunder innebär det att man undviker utvecklingsprojekt med liten eller tveksam nytta. Det är också ett väldigt bra förhållningssätt om man som vi tycker om långa relationer och kunder som gärna kommer tillbaka.

Gärna en app men kanske inte den du först tänkt dig

När frågan om apputveckling kommer upp är vi gärna kreativa men också kritiska. Vi vet att en smart app kan göra stor skillnad men har varken tid eller lust att sälja på ert företag en lösning ni inte behöver. Det kan också vara så att våra uppdragsgivares första tanke om att göra en app för slutkund inte är den bästa lösningen. Eller i varje fall inte det första steget. I början av ett samarbete kommer du därför märka att vi alltid är väldigt noga med att förstå din verksamhet och utmaningarna ni står inför. Vad behövs, egentligen?

Låg tröskel att komma igång

På dizparc tycker vi att tröskeln för att komma igång med apputveckling ska vara låg. Därför börjar vi gärna med ett avgränsat projekt där vi med en mindre insats testar framkomligheten. Generellt sett är det ofta en utmaning att veta i vilken ände man ska börja och hur man ska ta första steget. Därför vill vi göra det enkelt.

I vår laguppställning har vi kunskapen och bredden som gör att vi kan gå in i nya projekt med experter på områden som programmering, användarvänlighet, design, affärsutveckling, interaktion och 3D. Med erfarenhet från många olika typer av projekt förstår vi också behovet av en tydlig och transparent dialog med våra kunder. Utifrån det har vi arbetat fram en agil arbetsmetod som bygger på veckovisa leveranser där kunden får stor insyn i projektet.

För våra kunder innebär det att de från dag ett får direkt tillgång till en kvalificerad och väloljad ”one stop shop” som alltid har fokus på konkret nytta och användarupplevelse.

Hugo Fredenholm