Affärsutveckling

- vi hjälper dig att utveckla nya affärsmodeller, kanaler, tjänster och produkter

Kraven på affärsutveckling har i många branscher växlat upp till en ny nivå. Utvecklingen drivs på av en ökad digitalisering, förändrade kundbeteenden och nya vanor som i grunden påverkar vad och hur företag säljer, producerar och levererar. På dizparc hjälper vi företag med den här omställningen. Med kunskap, erfarenhet och ett väl strukturerat arbetssätt hjälper vi våra uppdragsgivare att skapa nya affärsmodeller, tjänster och produkter. Vi hjälper också företag att identifiera nya målgrupper och använda säljkanaler där IT och en ökad digitalisering är möjliggörare.

På så vis vill vi bidra till att öka digitaliseringstakten, förbättra lönsamheten och göra det möjligt att erbjuda kundupplevelser som är bättre än branschkollegornas.

Användarnas upplevelse avgörande framgångsfaktor

I arbetet med affärsutveckling har vi alltid ett stort fokus på våra kunders kunder. För att lyckas vet vi att deras upplevelse av en ny tjänst, produkt eller sälj-/köpkanal är helt avgörande. På dizparc har vi mycket stor erfarenhet av att arbeta med just användarupplevelsen/UX (User Experience). Det är genom att förstå användarna och exempelvis arbeta med prototyper som vi skapar effektiva och tekniskt möjliga lösningar som gör stor skillnad i vardagen.

Börja med ett avgränsat projekt – skala snabbt

För att hjälpa våra kunder utveckla sin affär kombinerar dizparc erfarenheter och kompetens från flera områden, från digitalisering och kommunikation till strategi och verksamhetskompetens. Oavsett inriktning arbetar vi utifrån vedertagna metoder och modeller där vi tar fram en strategi som syftar till att utveckla verksamheten och en handlingsplan som säkerställer att man kommer i mål med projektet.

På dizparc anser vi också att tröskeln för att driva digitalisering och affärsutveckling ska vara låg. Med oss som partner kan du därför börja smått och skala snabbt. Vi tar oss gärna an ett första avgränsat uppdrag där vi under resans gång enkelt kan koppla på mer resurser.

Exempel på dizparcs tjänster inom affärsutveckling:

  • Digital coachning, strategi och innovationsledning
  • Tjänstedesign, UX, design lead och kundupplevelser